Amerykański literat Timothy Donnelly powiedział, że wykorzystanie metody kolażu i szczypty swobody pozwala mu zebrać…
39% freelancerów, którzy wzięli udział w badaniu Useme.eu w 2018 roku wykonuje zlecenia dla zagranicznych klientów. Dotyczy to wszystkich grup, pracujących zdalnie: grafików i programistów, ale również copywriterów i tłumaczy.
Jeśli twoją ambicją jest pisać anglojęzyczne teksty promocyjne, opisy produktów lub teksty na blogi i firmowe strony www, oprócz płynnej znajomości języka potrzebne ci będą także narzędzia do sprawdzania pisowni.
Nie musisz ograniczać się tylko do edytorów tekstu z wbudowanym słownikiem. Pisanie tekstów w języku obcym przy użyciu innych edytorów niż Office, Libra Office lub Open Office to także szansa na szlifowanie języka, poprawę stylistki i dalszą naukę.
Jesteś copywriterem i łączysz swoje usługi z prowadzeniem bloga na polskiej i angielskiej wersji językowej strony twojego klienta? Teraz możesz także sprawdzić jakość tłumaczenia i usunąć ewentualne lapsusy językowe.
Narzędzia dla copywriterów z językiem angielskim – teksty i content na strony www
After the Deadline
KLIK
Cena: darmowy
Ten prosty edytor pozwala na sprawdzenie treści wklejonego dokumentu. Podkreśli literówki, udzieli podpowiedzi jeśli chodzi o formy gramatyczne i zasugeruje inne rozwiązania stylistyczne. Prosty design i brak innych funkcji nie odwracają uwagi od meritum, czyli od twojej pracy.
Narzędzie to będzie szczególnie przydatne dla tych copywriterów, którzy w swojej pracy używają „Plain English”.
Aplikacja występuje nie tylko w wersji desktopowej, ale również jako rozszerzenie do Firefox i Chrome. Dodatkowy plus? After the Deadline wyjaśnia, dlaczego sugeruje i podpowiada takie, a nie inne formy: im więcej piszesz, tym bardziej poprawia się twój warsztat!
Hemingway
KLIK
Cena: darmowych
Ernest Hemingway był znany ze swojego oszczędnego, „minimalistycznego” stylu – doskonałego wzorca dla wszystkich copywriterów, którzy tworzą treści na potrzeby sieci.
Czujesz, że twoje zdania mogą być trochę za długie albo w ogóle nie widzisz potrzeby stawiania kropek? Hemingway zwróci twoją uwagę na te fragmenty, które są za długie, nieczytelne lub trudne do zrozumienia. Nadużywasz strony biernej? Twoja angielska interpunkcja kuleje? Hemingway dopilnuje tych rzeczy za ciebie i podpowie, jak zmienić słabsze fragmenty tak, aby stały się przyjazne dla czytelnika.
Narzędzia dla copywriterów z językiem angielskim – korespondencja
Grammarly
KLIK
Cena: darmowy, wersja płatna dająca dostęp do zaawansowanych statystyk od 30$ na miesiąc
Grmmarly to przede wszystkim rozszerzenie do przeglądarek, które w czasie rzeczywistym będzie sprawdzało twoją pisownię. Jest nieocenione, jeśli np. prowadzisz korespondencję po angielsku lub piszesz na czacie z klientem.
Oprócz wtyczki Grammarly posiada także aplikację webową, do której załadujesz dokument z tekstem, aby sprawdzić jego poprawność.
W wersji podstawowej Grammarly zadba o gramatykę, pisownię i interpunkcję. Wersja zaawansowana bierze pod uwagę również przeznaczenie, styl i funkcję twojego tekstu, aby dopasować sugestie do grupy odbiorców.
Narzędzia dla copywriterów z językiem angielskim – teksty użytkowe, literatura piękna
EditMinion
KLIK
Cena: darmowy
Nie daj się zwieść „archaicznemu” wyglądowi tej strony. editMinion sprawdzi, czy w twoim tekście nie ma zbyt wielu przysłówków, nadużywanych słów, w tym także słówka „said”, strony biernej, niewłaściwych homonimów; czy nie umieszczasz przyimków w nieodpowiednich miejscach albo… ile w twoim tekście jest pretensjonalnych, niezrozumiałych fragmentów (cliche).
To nie wszystko. Ten sympatyczny edytor dopilnuje, czy dialogi zostały wląścicie zapisany, a także pokaże słowa o pochodzeniu greckim, łacińskim, germańskim i… „neologizmy” wprowadzone do języka angielskiego przez Shakespeare’a i Ambrose’a.
ClicheFinder
KLIK
Cena: darmowy
Za długie, pretensjonalnie brzmiące zdania? Napuszone słownictwo? Pompatyczny styl? Nikt nie lubi takich „niespodzianek” i dlatego właśnie powstał ClicheFinder. Edytor podkreśli te fragmenty, które wymagają poprawy. Jeśli po kilku rundach poprawek twoje zdania nadal nie będą brzmiały świeżo i bezpretensjonalnie, a ty stracisz do nich serce, możesz wrzucić je do spalarki.
WordCounter
KLIK
Cena: darmowy
Jako użytkownik języka angielskiego czujesz pewnie czasem swoje ograniczenia językowe – na przykład brakuje ci słów. A może czujesz, że za często używasz tych samych zwrotów? WordCounter zliczy wszystkie słowa, jakich używasz w tekście i wychwyci te, które pojawiają się za często. Aplikacja jest niezastąpiona, kiedy chcesz wzbogacić słownictwo i wyeliminować powtórzenia.
Bonus: BoredMuse
KLIK
A może jako copywriter relaksujesz się, pisząc dla swojej własnej przyjemności? Jeśli twoim sposobem na odpoczynek lub przełamanie blokady pisarskiej jest wymyślenie historyjki, zerknij na BoredMuse. Każde odświeżenie tej strony sprawi, że wyświetli ci się nowe, jednozdaniowe streszczenie nietypowej sytuacji. Nowa fabuła czy epizod do twojej opowieści? To zależy tylko od ciebie.
Darmowe aplikacje dla copywriterów z językiem angielskim – podsumowanie
Dla copywritera język angielski może być narzędziem pracy na wielu polach, zwłaszcza jeśli jako copywriter świadczysz także inne dodatkowe usługi (KLIK).
Możesz nie tylko szukać klientów na rynkach zagranicznych, ale również obsługiwać polskich klientów, którzy potrzebują angielskiej wersji bloga lub treści na media społecznościowe.
W takich zleceniach pomogą ci edytory tekstowe dla copywriterów z językiem angielskim. Podpowiedzą, jak poprawią tekst, aby stał się bardziej czytelny i przyjazny, sprawdzą i poprawią błędy językowe, a nawet wskażą powtórzenia. Ich możliwości poprawy i edycji są spore, a co najważniejsze – niemal wszystkie są całkowicie darmowe.