10 narzędzi do planowania i zarządzania projektami

Planowanie i zarządzanie projektami – narzędzia dla programistów

 

Zarządzanie projektami słusznie uważane jest za jedno z najbardziej odpowiedzialnych zadań, a duże firmy zatrudniają osoby specjalnie do tego przeszkolone. Kiedy jednak prowadzisz mały biznes lub jesteś freelancerem, sam musisz wiedzieć, jak się tym zająć – szczególnie jeśli w grę wchodzi zarządzanie projektem dla klienta, a nie masz możliwości spotkania się ze zleceniodawcą lub innymi współpracownikami. Są jednak narzędzia, które pomogą ci w tym zadaniu.

10 narzędzi do planowania i zarządzania projektami
Źródło obrazka: pixabay.com/en/users/geralt-9301/

Assembla

Assembla to aplikacja przede wszystkim dla web developerów. Pozwala skutecznie komunikować się z klientem, inwestorami czy zewnętrznymi podwykonawcami, ale i zorganizować pracę wewnątrz zespołu. Assembla jest powiązana z Dropboxem, a także umożliwia pracę w chmurze i udostępnia przestrzeń dla przechowywania waszych pików i napisanego kodu tak, aby wszyscy współpracownicy mogli zyskać do nich łatwy i szybki dostęp. To także narzędzie do zarządzania projektem – można w nim przypisywać zadania, śledzić postęp prac i zamykać rzeczy już ukończone.
Wersja do użytku domowego, dla 12 użytkowników w obszarach 2 przestrzeni roboczych, kosztuje 24$. Wersje przeznaczone dla większych ilości użytkowników kosztują proporcjonalnie więcej – 49$ lub 99$ na miesiąc.

BaseCamp

BaseCamp to jedno z najpopularniejszych narzędzi do zarządzania projektami, które od ponad dekady jest szeroko stosowane przez managerów różnego stopnia. Tak duże doświadczenie zaowocowało doskonałym UI, synchronizacją między kalendarzem a harmonogramem, stałym dostępem do uczestników prac, a także możliwością podglądu całego projektu i jego plików – wszystko to dosłownie na jednej stronie. Żadnych niepotrzebnych elementów i „rozpraszaczy”.

Ceny rozpoczynają się od 29$ na miesiąc aż do 3000$. Istnieje także aplikacja mobilna dla iOS, Android i Windows Phone 7.

Clarizen

Potrzebujesz czegoś do zarządzania projektami i motywowania twojego zespołu? Clarizen poza tym, że tworzy przyjazne środowisko zarządzania, ma także liczne dodatki, w tym wspomagające efektywność. Oprócz tego możesz skorzystać także z mapy funkcjonalności projektu, narzędzia do zarządzania źródłami czy monitorowanie projektu. Co więcej, Clarizen ma swój własny „rynek” dodatków, wtyczek i aplikacji mobilnych, które rozszerzają jego działanie i pozwalają dostosować program do swoich potrzeb.
Wersja próbna na 30 dni jest darmowa.

Kanban Tool

Freelancerzy zwykle przynajmniej słyszeli o systemie Kanban. Jeśli zarządzasz dużym projektem, a jesteś freelancerem lub pracujesz zdalnie, trudno jest spotkać się przy jednej tablicy i przemieszczać karteczki wraz z postępem prac. Dlatego właśnie powstało narzędzie Kanban Tool, dzięki któremu na wirtualnej tablicy będziesz mógł swobodnie zarządzać zadaniami do zrobienia, w trakcie lub już ukończonymi.

Darmowa wersja próbna udostępniana jest na 14 dni. Można ją przedłużyć, jeśli do projektu przynależą dwie osoby. Jeśli przewidujesz większą ilość użytkowników, skorzystaj z planu płatnego: od 3,5 euro do 6,5 euro od użytkownika na miesiąc.

LiquidPlanner

To narzędzie do zarządzania projektami online, które oferuje użytkownikom liczne funkcje podnoszące efektywność pracy – planowanie zadań dla całego zespołu, tworzenie harmonogramów za pomocą przeciągnij-i-upuść oraz raportowanie. Daje także dostęp do wszystkich gałęzi projektu i umożliwia ich pełne wyświetlenie.

Możesz skorzystać z darmowej 30-dniowej wersji lub wykupić płatny dostęp – od 29 do 49% za miesiąc w rocznym abonamencie. Minimalna ilość użytkowników to 10 osób. LiquidPlanner jest dostępny na urządzenia mobilne.

Podio

Podio pomaga zarządzać nie tylko projektami, ale również spotkaniami i wydarzeniami, które są z nim związane. Jest też w stanie wspomóc proces rekrutacyjny pracowników do twojego projektu. Interface jest przyjazny, a co ważniejsze – umożliwia zarządzanie zadaniami, przesyłanie wiadomości i pozwala na pełną synchronizację z SkyDrive, dyskiem Googla i Dropboxem.

Podstawowa wersja kosztuje 9$ na miesiąc, wersja premium – 24$. Przedsiębiorcy mogą liczyć na specjalne pakiety cenowe. Istnieje także wersja aplikacji na urządzenia mobilne.

Project Bubble

A jeśli twój projekt musi zmieścić się w określonym budżecie i ramach czasowych? W tym pomoże Project Bubble, dzięki któremu na bieżąco skontrolujesz stan jednego i drugiego. To także doskonałe środowisko do zarządzania twoim zespołem i wspólną pracą.
Istnieje możliwość darmowego testowania programu przez 14 dni, a ceny wahają się między 19 a 199$ na miesiąc w rocznym abonamencie. W podstawowej wersji możesz zarządzać nawet 10 projektami z nielimitowaną ilością użytkowników.

Projecturf

Freelancerzy, którzy mają problem z zabraniem się do pracy, powinni wypróbować Projecturf. Dzięki niemu prześledzisz rozkład czasu i kosztów, postępy prac w diagramach Gantta i wiele innych, wszystko w przyjaznej obsłudze przeciągnij-i-upuść. Jeśli uważasz, że layout jest nieczytelny, możesz także dostosować go do swoich upodobań.

Jeśli jesteś ciekaw jego działania, skorzystaj z 14-dniowej wersji próbnej. Ceny wahają się od 20$ do 100$ za miesiąc dla dowolnej liczny użytkowników.

ProofHub

W ramach tej aplikacji możesz współpracować z wieloma osobami lub grupami. ProofHub przypisze zadania konkretnym użytkownikom, sprawdzi postępy, zmieni status zadań i oceni efektywność pracy. Dużą zaletą aplikacji jest to, że zapewnia także zaawansowane metody ochrony danych. Ze względu na koszty i możliwości jest to rozwiązanie stworzone przede wszystkim dla dużych przedsiębiorców.

Nie ma wersji darmowej dla nowych użytkowników, a ceny wahają się od 20$ do 150$ w planach miesięcznych. Podstawowa wersja za 20$ oferuje natomiast zarządzanie nawet 10 projektami i nielimitowaną ilość użytkowników.

Solo

Jeśli jesteś freelancerem i zarządzasz projektem swojego klienta, ale wciąż masz problem z tym, jak przedstawiać mu rachunki i faktury, Solo rozwiąże tę kwestię za ciebie. Program ma możliwość śledzenia źródeł, czasu i budżetu – system Solo jest jednym z najbardziej przyjaznych i dobrze zorganizowanych spośród wszystkich narzędzi do project managementu. Pełne wyświetlenie projektu pokaże ci nie tylko jego postęp, ale także deadline’y i związane z nimi wymagania.

Możesz skorzystać z darmowej trialki, a jeśli Solo ci się spodoba, przejść na wersję płatną: 15$ na miesiąc lub 150$ na rok.

Trello

Jedna z najpopularniejszych platform do zarządzania projektami. Dzięki Trello możesz komunikować się ze współpracownikami bez potrzeby używania maila, dodać notatki i przypomnienia do bieżących projektów oraz monitorować ich postępy. Możliwość przenoszenia zadań między tablicami przypomina nieco system Kanban, jednak Trello jest bardziej przyjazne i elastyczne, ma także wersję na iOS i Android.

Dużą zaletą Trello jest… brak opłat. Dopiero jeśli chcesz pracować z większa grupą ludzi i w związku z tym potrzebujesz zwiększonego bezpieczeństwa, warto przejść na wersje płatne – od 9$ do 21$ na miesiąc w planie rocznym.

ViewPath

Dla profesjonalnych project managerów dobrym narzędziem jest ViewPath. Interfejs, który dopasuje się do twoich potrzeb, w który przeciągniesz-i-upuścisz wszystkie funkcjonalności i wyświetlisz pełny obraz pracy nad projektem. Oś czasu, monitorowanie dziennej aktywności, diagramy Gantta – to wszystko sprawia, że domknięcie projektu będzie znacznie łatwiejsze.

Pakiet startowy na 15 dni dla małych grup jest za darmo, jeśli jednak w twoim projekcie uczestniczy kilkunastu współpracowników, rozważ wersję premium: ceny wahają się od 15$ do 35$ za miesiąc. Jeśli po miesiącu nie odnowisz subskrypcji, zostaniesz „zdegradowany” do pakietu startowego, jednak nie utracisz danych.

Wrike

Narzędzia do zarządzania projektami pomagają zaoszczędzić sporo czasu – a jeszcze wygodniej jest, kiedy – tak jak Wrike – dają się zsynchronizować z aplikacjami Googla, emailem i telefonem. Wrike pozwala także na precyzyjne budżetowanie, zarządzanie poszczególnymi zadaniami i analizowanie postępów na wykresach Gantta. Dostępny na iOS i Android, znacząco ułatwia współpracę między członkami zespołu.

Ceny są zależne od ilości uczestników – zespół 5 osób skorzysta z Wrike za darmo, a wersje dla większych ilości użytkowników (do 15 osób) kosztują od 49$ do 99$ za miesiąc w planie rocznym.

ZohoProjects

ZohoProjects ma opinię jednego z najbardziej przyjaznych dla użytkownika. Jego interfejs pozwala zaplanować działania, śledzić ich postęp oraz analizować dotychczasowe wyniki za pomocą wykresów Gantta. Jeśli używasz konta na Dropbox, możesz zsynchronizować z nim swój ZohoProject, a zyskasz stały dostęp do plików z dowolnego miejsca. Istnieje w 16 wersjach językowych.

Za darmo możesz wykorzystać Zoho do jednego projektu, jeśli masz ich więcej – ceny zaczynają się od 25$ na miesiąc aż do 80$.

Zarządzanie projektem, który wymaga współpracy wielu różnych indywidualności, może być stresującym wyzwaniem. Skłonić wszystkich, aby pracowali nad określonymi zadaniami w określonym czasie, wypracowanie metod komunikacji i współpracy, zgranie harmonogramów i osiągnięcie wskazanych wyników – przy tak dużej ilości obowiązkach potrzebne są narzędzia, które przejmą część z nich. Mamy nadzieję, że przydadzą się wam te zaproponowane przez nas!

Matematyka i pomidor, czyli co zrobić, żeby czas nie uciekał

A może macie swoje sprawdzone i wypróbowane techniki? Chętnie przeczytamy o nich w komentarzach.

 

Zapisz

Zapisz