10 narzędzi do planowania i zarządzania projektami

10 narzędzi do planowania i zarządzania projektami

Planowanie i zarządzanie projektami – narzędzia dla programistów

 

Zarządzanie projektami słusznie uważane jest za jedno z najbardziej odpowiedzialnych zadań, a duże firmy zatrudniają osoby specjalnie do tego przeszkolone. Kiedy jednak prowadzisz mały biznes lub jesteś freelancerem, sam musisz wiedzieć, jak się tym zająć – szczególnie jeśli w grę wchodzi zarządzanie projektem dla klienta, a nie masz możliwości spotkania się ze zleceniodawcą lub innymi współpracownikami. Są jednak narzędzia, które pomogą ci w tym zadaniu.

10 narzędzi do planowania i zarządzania projektami
Źródło obrazka: pixabay.com/en/users/geralt-9301/

Assembla

Assembla to aplikacja przede wszystkim dla web developerów. Pozwala skutecznie komunikować się z klientem, inwestorami czy zewnętrznymi podwykonawcami, ale i zorganizować pracę wewnątrz zespołu. Assembla jest powiązana z Dropboxem, a także umożliwia pracę w chmurze i udostępnia przestrzeń dla przechowywania waszych pików i napisanego kodu tak, aby wszyscy współpracownicy mogli zyskać do nich łatwy i szybki dostęp. To także narzędzie do zarządzania projektem – można w nim przypisywać zadania, śledzić postęp prac i zamykać rzeczy już ukończone.
Wersja do użytku domowego, dla 12 użytkowników w obszarach 2 przestrzeni roboczych, kosztuje 24$. Wersje przeznaczone dla większych ilości użytkowników kosztują proporcjonalnie więcej – 49$ lub 99$ na miesiąc.

BaseCamp

BaseCamp to jedno z najpopularniejszych narzędzi do zarządzania projektami, które od ponad dekady jest szeroko stosowane przez managerów różnego stopnia. Tak duże doświadczenie zaowocowało doskonałym UI, synchronizacją między kalendarzem a harmonogramem, stałym dostępem do uczestników prac, a także możliwością podglądu całego projektu i jego plików – wszystko to dosłownie na jednej stronie. Żadnych niepotrzebnych elementów i „rozpraszaczy”.

Ceny rozpoczynają się od 29$ na miesiąc aż do 3000$. Istnieje także aplikacja mobilna dla iOS, Android i Windows Phone 7.

Clarizen

Potrzebujesz czegoś do zarządzania projektami i motywowania twojego zespołu? Clarizen poza tym, że tworzy przyjazne środowisko zarządzania, ma także liczne dodatki, w tym wspomagające efektywność. Oprócz tego możesz skorzystać także z mapy funkcjonalności projektu, narzędzia do zarządzania źródłami czy monitorowanie projektu. Co więcej, Clarizen ma swój własny „rynek” dodatków, wtyczek i aplikacji mobilnych, które rozszerzają jego działanie i pozwalają dostosować program do swoich potrzeb.
Wersja próbna na 30 dni jest darmowa.

Kanban Tool

Freelancerzy zwykle przynajmniej słyszeli o systemie Kanban. Jeśli zarządzasz dużym projektem, a jesteś freelancerem lub pracujesz zdalnie, trudno jest spotkać się przy jednej tablicy i przemieszczać karteczki wraz z postępem prac. Dlatego właśnie powstało narzędzie Kanban Tool, dzięki któremu na wirtualnej tablicy będziesz mógł swobodnie zarządzać zadaniami do zrobienia, w trakcie lub już ukończonymi.

Darmowa wersja próbna udostępniana jest na 14 dni. Można ją przedłużyć, jeśli do projektu przynależą dwie osoby. Jeśli przewidujesz większą ilość użytkowników, skorzystaj z planu płatnego: od 3,5 euro do 6,5 euro od użytkownika na miesiąc.

LiquidPlanner

To narzędzie do zarządzania projektami online, które oferuje użytkownikom liczne funkcje podnoszące efektywność pracy – planowanie zadań dla całego zespołu, tworzenie harmonogramów za pomocą przeciągnij-i-upuść oraz raportowanie. Daje także dostęp do wszystkich gałęzi projektu i umożliwia ich pełne wyświetlenie.

Możesz skorzystać z darmowej 30-dniowej wersji lub wykupić płatny dostęp – od 29 do 49% za miesiąc w rocznym abonamencie. Minimalna ilość użytkowników to 10 osób. LiquidPlanner jest dostępny na urządzenia mobilne.

Podio

Podio pomaga zarządzać nie tylko projektami, ale również spotkaniami i wydarzeniami, które są z nim związane. Jest też w stanie wspomóc proces rekrutacyjny pracowników do twojego projektu. Interface jest przyjazny, a co ważniejsze – umożliwia zarządzanie zadaniami, przesyłanie wiadomości i pozwala na pełną synchronizację z SkyDrive, dyskiem Googla i Dropboxem.

Podstawowa wersja kosztuje 9$ na miesiąc, wersja premium – 24$. Przedsiębiorcy mogą liczyć na specjalne pakiety cenowe. Istnieje także wersja aplikacji na urządzenia mobilne.

Project Bubble

A jeśli twój projekt musi zmieścić się w określonym budżecie i ramach czasowych? W tym pomoże Project Bubble, dzięki któremu na bieżąco skontrolujesz stan jednego i drugiego. To także doskonałe środowisko do zarządzania twoim zespołem i wspólną pracą.
Istnieje możliwość darmowego testowania programu przez 14 dni, a ceny wahają się między 19 a 199$ na miesiąc w rocznym abonamencie. W podstawowej wersji możesz zarządzać nawet 10 projektami z nielimitowaną ilością użytkowników.

Projecturf

Freelancerzy, którzy mają problem z zabraniem się do pracy, powinni wypróbować Projecturf. Dzięki niemu prześledzisz rozkład czasu i kosztów, postępy prac w diagramach Gantta i wiele innych, wszystko w przyjaznej obsłudze przeciągnij-i-upuść. Jeśli uważasz, że layout jest nieczytelny, możesz także dostosować go do swoich upodobań.

Jeśli jesteś ciekaw jego działania, skorzystaj z 14-dniowej wersji próbnej. Ceny wahają się od 20$ do 100$ za miesiąc dla dowolnej liczny użytkowników.

ProofHub

W ramach tej aplikacji możesz współpracować z wieloma osobami lub grupami. ProofHub przypisze zadania konkretnym użytkownikom, sprawdzi postępy, zmieni status zadań i oceni efektywność pracy. Dużą zaletą aplikacji jest to, że zapewnia także zaawansowane metody ochrony danych. Ze względu na koszty i możliwości jest to rozwiązanie stworzone przede wszystkim dla dużych przedsiębiorców.

Nie ma wersji darmowej dla nowych użytkowników, a ceny wahają się od 20$ do 150$ w planach miesięcznych. Podstawowa wersja za 20$ oferuje natomiast zarządzanie nawet 10 projektami i nielimitowaną ilość użytkowników.

Solo

Jeśli jesteś freelancerem i zarządzasz projektem swojego klienta, ale wciąż masz problem z tym, jak przedstawiać mu rachunki i faktury, Solo rozwiąże tę kwestię za ciebie. Program ma możliwość śledzenia źródeł, czasu i budżetu – system Solo jest jednym z najbardziej przyjaznych i dobrze zorganizowanych spośród wszystkich narzędzi do project managementu. Pełne wyświetlenie projektu pokaże ci nie tylko jego postęp, ale także deadline’y i związane z nimi wymagania.

Możesz skorzystać z darmowej trialki, a jeśli Solo ci się spodoba, przejść na wersję płatną: 15$ na miesiąc lub 150$ na rok.

Trello

Jedna z najpopularniejszych platform do zarządzania projektami. Dzięki Trello możesz komunikować się ze współpracownikami bez potrzeby używania maila, dodać notatki i przypomnienia do bieżących projektów oraz monitorować ich postępy. Możliwość przenoszenia zadań między tablicami przypomina nieco system Kanban, jednak Trello jest bardziej przyjazne i elastyczne, ma także wersję na iOS i Android.

Dużą zaletą Trello jest… brak opłat. Dopiero jeśli chcesz pracować z większa grupą ludzi i w związku z tym potrzebujesz zwiększonego bezpieczeństwa, warto przejść na wersje płatne – od 9$ do 21$ na miesiąc w planie rocznym.

ViewPath

Dla profesjonalnych project managerów dobrym narzędziem jest ViewPath. Interfejs, który dopasuje się do twoich potrzeb, w który przeciągniesz-i-upuścisz wszystkie funkcjonalności i wyświetlisz pełny obraz pracy nad projektem. Oś czasu, monitorowanie dziennej aktywności, diagramy Gantta – to wszystko sprawia, że domknięcie projektu będzie znacznie łatwiejsze.

Pakiet startowy na 15 dni dla małych grup jest za darmo, jeśli jednak w twoim projekcie uczestniczy kilkunastu współpracowników, rozważ wersję premium: ceny wahają się od 15$ do 35$ za miesiąc. Jeśli po miesiącu nie odnowisz subskrypcji, zostaniesz „zdegradowany” do pakietu startowego, jednak nie utracisz danych.

Wrike

Narzędzia do zarządzania projektami pomagają zaoszczędzić sporo czasu – a jeszcze wygodniej jest, kiedy – tak jak Wrike – dają się zsynchronizować z aplikacjami Googla, emailem i telefonem. Wrike pozwala także na precyzyjne budżetowanie, zarządzanie poszczególnymi zadaniami i analizowanie postępów na wykresach Gantta. Dostępny na iOS i Android, znacząco ułatwia współpracę między członkami zespołu.

Ceny są zależne od ilości uczestników – zespół 5 osób skorzysta z Wrike za darmo, a wersje dla większych ilości użytkowników (do 15 osób) kosztują od 49$ do 99$ za miesiąc w planie rocznym.

ZohoProjects

ZohoProjects ma opinię jednego z najbardziej przyjaznych dla użytkownika. Jego interfejs pozwala zaplanować działania, śledzić ich postęp oraz analizować dotychczasowe wyniki za pomocą wykresów Gantta. Jeśli używasz konta na Dropbox, możesz zsynchronizować z nim swój ZohoProject, a zyskasz stały dostęp do plików z dowolnego miejsca. Istnieje w 16 wersjach językowych.

Za darmo możesz wykorzystać Zoho do jednego projektu, jeśli masz ich więcej – ceny zaczynają się od 25$ na miesiąc aż do 80$.

Zarządzanie projektem, który wymaga współpracy wielu różnych indywidualności, może być stresującym wyzwaniem. Skłonić wszystkich, aby pracowali nad określonymi zadaniami w określonym czasie, wypracowanie metod komunikacji i współpracy, zgranie harmonogramów i osiągnięcie wskazanych wyników – przy tak dużej ilości obowiązkach potrzebne są narzędzia, które przejmą część z nich. Mamy nadzieję, że przydadzą się wam te zaproponowane przez nas!

Matematyka i pomidor, czyli co zrobić, żeby czas nie uciekał

A może macie swoje sprawdzone i wypróbowane techniki? Chętnie przeczytamy o nich w komentarzach.

 

Zapisz

Zapisz

Skomentuj

6 Komentarze Włączone "10 narzędzi do planowania i zarządzania projektami"

avatar
Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany
Aga

My w firmie korzystamy z ic Project (https://icproject.com/pl/) – polski system oparty o karty kanban, twórcy cały czas go udoskonalają, więc już kilka razy dorobili nam potrzebne funkcjonalności za free, bo stwierdzili, że dodadzą je dla wszystkich użytkowników. Polecam wypróbować.

Redakcja

Jeśli coś ma w sobie funkcje Jiry i Slacka to nie może być złe :). My przymierzamy się to testowania Futuramo https://futuramo.com/ – też polska inicjatywa warta uwagi :)

Pawelll

Ja polecam polski program pm compass. Prosty w obsłudze, posiada dużo funkcji, W mojej niewielkiej firmie sprawdza się już od 3 lat ;) Jakby ktoś chciał wypróbować (30 za free) to podaje link http://pmcompass.pl/. :)

Redakcja

Dzięki za sugestię, przymierzamy się właśnie do stworzenia listy polskich aplikacji do zarządzania projektami, więc wszystkie pomysły mile widziane :)

Krzysiek

Witam ja korzystam z polskiej platformy do zarządzania projektami ANDCOM PPM (www.andcom.pl) i szczerze polecam.

Redakcja

Dzięki za info, przyjrzymy się :)

wpDiscuz