Pinterest w pracy zdalnej

Pinterest to nie tylko jedna z platform społecznościowych oraz przyczyna niekończącego się scrollowania graficznych inspiracji. To także miejsce, które dzięki specjalnym mechanizmom może zostać twórczo spożytkowane przez freelancerów.

Pinterest w pracy zdalnej
Jak wykorzystać Pinterest w pracy freelancera

 

Konto na Pintereście? Potraktuj je jako portfolio

Nie musisz być grafikiem lub artystą, by Twoje dzieła zagościły w cyfrowej galerii, jaką jest Pinterest. Każdy z freelancerów może potraktować pinterestowe tablice jak wirtualną teczkę.
U potencjalnego klienta, widzącego dobrze zorganizowane i różnorodne prace, zwiększy się poziom zaufania wobec twórcy portfolia.
Chcąc być widocznym w internecie, wykorzystaj wszystkie dostępne media społecznościowe. Załóż konto biznesowe (zyskasz dostęp do statystyk), pomyśl o odpowiednim opisie usług i umiejętności, nie zapominaj też o bieżącym aktualizowaniu własnych osiągnięć. Właściwe wypromowanie zdolności – jeśli Twoje piny będą cieszyć się popularnością, a społeczność będzie chętnie się nimi dzielić (re-pinować) – może zagwarantować Ci nawet zdobycie nowej pracy!

 

Wybieraj tylko dobre zdjęcia

Fotografie na Pintereście to zdecydowanie podstawowy środek przekazu. W dotarciu do potencjalnego klienta ich estetyka jest bardzo ważna. Specjaliści pracujący dla portalu doradzają, aby zdjęcia:

  • skupiały się na produktach lub usługach,
    • były umieszczane w kontekście – pokaż swoje rzeczy podczas ich użytkowania,
    • zawierały subtelne logo marki,
    • cechowały się wysoką jakością, były ułożone wertykalnie (pionowo) i prezentowane w proporcji 2:3. Canva (canva.com) posiada specjalną formatkę do tworzenia grafik dodawanych na Pinteresta – może takie rozwiązanie okaże się dla Ciebie najlepsze?,
    • były wzbogacane o napisy wzmacniające przekaz (źródło – klik)*.

 

Skup się na wyczerpujących opisach

W obiegowej opinii Pinterest to tylko zbiór zdjęć. Mit! Materiałom wizualnym zawsze towarzyszą opisy. Na pinterestowym koncie znajduje się mnóstwo przestrzeni, w których możesz umieścić słowa kluczowe związane z Twoim biznesem.

Dzięki temu zabiegowi piny gromadzone na tablicach zostaną łatwiej znalezione przez silniki wyszukiwarek Google. Przyjazne – według zasad SEO – frazy możesz wpisać w nazwach tablic, opisie konta, a także samych zdjęć (używaj nazwy marki i adekwatnego słowa kluczowego). Nie wiesz, jakie słowa są popularne? Zacznij wpisywać frazę we wbudowaną w Pinteresta wyszukiwarkę, a platforma podpowie możliwe rozwiązania.
Odpowiedni, perswazyjny komunikat sprawi, że osoby odwiedzające profil chętniej zapoznają się ze szczegółami i klikną w link prowadzący do strony, bloga, landing page’u czy katalogu produktów.

Skierowanie ruchu na zewnętrzną stronę (zwiększenie sprzedaży) jest kolejną korzyścią, która wynika z bycia aktywnym pinnerem. Zadbaj o umieszczenie na stronie znacznika Pinteresta – w ten sposób użytkownicy zainteresowani Twoją działalnością będą mieć szansę stać się fanami marki na kolejnym portalu (crosspromocja).

 

Pamiętaj o różnorodnym contencie, planuj tablice

Na Pintereście najwięcej reakcji wzbudzają określone typy materiałów: pokazywanie funkcji produktów lub usług; DIY, zbiory cytatów, produkcje video, infografiki i wreszcie testimoniale (rekomendacje od zadowolonych klientów).

W organizowaniu tablic warto kierować się zasadą: wybierz jeden wyznacznik i zbuduj wokół niego całą kolekcję. Podziel treści według koloru lub kształtu produktów, sezonowych okazji lub utwórz “listę życzeń”, do której nienachalnie wpleciesz promowaną przez siebie rzecz.

Bardzo istotne jest poświęcenie 15-30 minut dziennie na przypinanie do swojej tablicy materiałów innych pinnerów. Zasada wzajemności pozwala na zwiększanie zasięgów, a Twoja działalność małymi krokami staje się coraz bardziej rozpoznawalna.

 

Użyj “rozszerzonych” pinów

“Rozszerzone” piny (rich pins) to bardziej zaawansowane formaty, które można utworzyć na Pintereście. Należą do nich:

  • product pin (pin produktowy) – dzięki niemu (poprzez link do sklepu) można dokonać zakupu; klientowi wyświetlana jest cena rzeczy i jej dostępność,
  • recipe pin (pin-przepis) – idealny dla osób zajmujących się zawodowo lub hobbystycznie gotowaniem, ponieważ zawiera listę składników, czas przygotowywania potrawy i liczbę porcji,
  • article pin (pin, którego bohaterem jest artykuł) – umożliwia stworzenie kolekcji tekstów; czytelnikowi wyświetla się nagłówek, autor i streszczenie,
  • app pin (pin-aplikacja) – pozwala na ściągnięcie reklamowanej aplikacji.