Jak poprawić odrzuconą ofertę - copywriterzy i freelancerzy z branż kreatywnych

Odrzucona oferta – co może zrobić freelancer?

 

Każdy copywriter wie, że czasem najlepszy tekst zyskuje mniejszą popularność, niż na to zasługiwał. Nieżyczliwe komentarze lub brak odzewu czytelników potrafią zachwiać pewnością siebie i obudzić wątpliwości dotyczące własnego warsztatu. Dotyczy to szczególnie początkujących pisarzy i blogerów z niewielkim stażem.

Jak poprawić odrzuconą ofertę - copywriterzy i freelancerzy z branż kreatywnych
Pixabay, jak copywriter może poradzić sobie z odrzuconą ofertą?

Tymczasem jeśli twoja praca spotyka się z odrzuceniem nie oznacza to, że ktoś kwestionuje twoje kompetencje lub umiejętności.
W pracy copywritera ważne jest, aby radzić sobie z odrzuceniem swojej pracy i nie stracić poczucia własnej wartości. Jak copywriter może przyjmować krytykę i nie tracić wiary w siebie?

 

1. Próbuj!

Rozsyłasz oferty i maile z propozycjami współpracy? Uzbrój się w cierpliwość. Wypracowanie portfolio i zdobycie stałej bazy klientów to efekt wielu miesięcy cierpliwej pracy.

Jeśli klienci wybierają innych copywriterów przede wszystkim stwórz spersonalizowaną ofertę tak, aby zachęcała do skorzystania z twoich usług. Czy pamiętasz o umieszczeniu referencji?
Zastanów się także nad tym, czy celujesz we właściwą niszę i czy proponujesz właściwą cenę za swoją pracę. Często zbyt niska stawka kojarzona jest z niską jakością!

 

2. Ucz się od innych

Złożyłeś ofertę na atrakcyjne zlecenie, ale… pracę otrzymał ktoś inny. Zamiast zniechęcać się i żałować, zapamiętaj nazwę firmy i za jakiś czas sprawdź efekty pracy zatrudnionego copywritera, blogera czy content managera.
Jakim stylem się posługuje, jak i o czym pisze? Postaraj się poznać techniki jego warsztatu i wykorzystać je w swojej pracy. Dzięki takiemu podejściu będziesz mógł uczyć się od tych, którzy tym razem okazali się lepsi.

 

3. Miej coś do powiedzenia

Włożyłeś dużo trudu w stworzenie atrakcyjnego tekstu, ale nie spotkał się z przyjęciem, jakiego oczekiwałeś? Cóż, o gustach się nie dyskutuje. Czytelnicy głosują wejściami, dlatego upewnij się, że poza bezbłędną gramatyką i przyjazną konstrukcją twój tekst coś wnosi i że jest źródłem wartościowych informacji.

 

4. Pisz dla ludzi, nie robotów

Copywriterzy doskonale wiedzą, jak ważne jest SEO, optymalizacja i słowa kluczowe. Zwykle od freelancerów-pisarzy, blogerów i copywriterów wymaga się znajomości chociaż podstaw optymalizacji. Nie znaczy to jednak, że SEO powinno być ważniejsze od treści.
Jeśli uważasz, że twoje teksty powinny bardziej przyciągać uwagę odbiorców, może czas popracować nad proporcjami słów kluczowych?

 

5. Pamiętaj, że to nic osobistego

Odrzucenie zawsze boli i sprawia, że tracisz wiarę we własne możliwości.
Nie załamuj się – spróbuj obiektywnie zastanowić się, dlaczego twoja oferta nie została przyjęta.
Jeśli zgłaszałeś gotowy tekst do gościnnego postu, czy wybrałeś właściwą niszę i właściwe medium? Czy praca spełniała wymogi bloga lub magazynu? Czy skontaktowałeś się z właściwymi osobami?
Nie zapominaj, że to, czy twój tekst zostanie opublikowany albo czy propozycja współpracy zostanie przyjęta zależy tylko od ciebie!

 

6. Nie skupiaj się na sobie!

Chociaż polska blogosfera nie sprzyja może takim zachowaniom, znajdź trochę czasu na to, aby śledzić inne blogi i promować twórczość innych copywriterów. Komentuj posty, z którymi się zgadzasz, doceniaj dobre teksty, wymieniaj autorów wartościowych źródeł, udostępniaj atrakcyjne treści.
Pomyśl o tym w ten sposób: każdy copywriter potrzebuje informacji zwrotnej o tym, co jest dobre w jego pisaniu, a nad czym warto pracować.
Stały kontakt z blogosferą i rynkiem copywrierów to doskonała szkoła warsztatu. Możesz dowiedzieć się, czym zajmują się inni blogerzy i pisarze, podpatrzeć pewne techniki pisarskie. Nawiązywanie kontaktów zawodowych z innymi freelancerami może ci wyjść tylko na dobre!

 

Odrzucenie i domowy są nieodłączną częścią pracy freelancera. To, co w tej chwili uważasz za przeszkodę, może stać się dla ciebie trampoliną do podniesienia swoich kwalifikacji. Dlatego ucz się i na swoich błędach, i na doświadczeniach innych.
Praktyka, nawet nieprzyjemna, pomoże ci tworzyć coraz lepsze oferty, aż wreszcie trafisz na twojego wymarzonego klienta!

Zapisz

Zapisz

Zapisz